Rozhovor s mentorkou Bárou Rektorovou

Báru Rektorovou jistě mnozí z vás budou znát jako zakladatelku Sushiqueen. Sushi se věnuje od roku 2006 a do současnosti už vedla více než 200 domácích kurzů sushi a dokonce školí profesionální kuchaře. V Chefstarteru se s ní můžete setkat coby s mentorkou, která se specializuje na vztahy se zákazníky a to především na krizovou komunikaci. Proto jsme Báře položili pár otázek z tohoto oboru.

Co tě vedlo k tomu, založit si vlastní firmu?

Chtěla jsem dělat věci po svém. Splnit si sen, kde cílem je cesta 🙂

Co začátky, bylo těžké se uchytit?

Řekla bych, že vlastně ne, protože jsem vše rozjížděla celkem pomalu a ze začátku ještě při práci. Firmu jsem vybudovala postupně. Lehké to nebylo, ale měla jsem silnou motivaci a „drive“, řešit problémy a čelit výzvám mě bavilo, takže na to jako na těžké nevzpomínám.

Zažila jsi už nějaký opravdu ostrý konflikt se zákazníkem?

Ano, zažila. Zpětně je mi jasné, že těmto konfliktům šlo velmi snadno předejít a byly způsobené špatným nastavením zakázky. Posledních několik let se mi problémy se zákazníky vyhýbají a je hlavně dobrým nastavením produktů a hranic.

Jaká jedna zásada je podle tebe při komunikaci se zákazníkem nejdůležitější?

Nejdůležitější je uvědomit si odpovědnost za svou službu a celý její průběh. Nebrat konflikty osobně a držet pevné hranice, co je součástí služby a co už ne. Kdo toto dokáže, ten se zbaví 90% konfliktů se zákazníky.